elektryczne porsche taycan

Elektryczne Porsche – Taycan 2020 Turbo S

Pierwsze elektryczne Porsche jest szybkie na prostej, szybkie w zakrętach i szybkie do naładowania.

Porsche Taycan Turbo S – dane techniczne i osiągi

Elektryczny Porsche Taycan z 2020 roku chyba wszystko robi szybko. W najnowszej wersji Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,6 sekundy a na prostej potrafi rozpędzić się do 260 km/h. Prototypowy Taycan pokonał znany tor Nurburgring w takim samym czasie, co Cayman GT4 z 2016 roku, a to już o czymś świadczy.

porsche taycan turbo s - przód

Co jednak jeszcze bardziej imponujące, to auto naładuje akumulator 93,4 kWh z 5 do 80%  w 22 minuty. Potrzeba do tego oczywiście specjalnej stacji, ale i tak wynik jest godny podziwu.

Zalety: niezwykłe przyspieszenie, sportowe prowadzenie, szybkie ładowanie

Nic nie jest jednak tak imponujące, jak to, że Taycan szybko uświadomi Ci, że jest prawdziwym samochodem Porsche. Wciśnij pedał gazu w podłogę, obróć mocno kierownicą i wjedź na nierówność, a od razu poczujesz, że to rodzina Porsche. Mimo rezygnacji z silnika spalinowego i słusznej wagi 2358 kilogramów to auto jeździ magicznie i równie dobrze co Porsche 911 Carrera. Po czym jeszcze widać, że to prawdziwe Porsche? Przede wszystkim po cenie, która rozpoczyna się od 653 tys. zł.

Elektryczne Porsche Taycan wygląda jak Porsche i jeździ jak Porsche

Porsche Taycan Turbo S pomieści 4 lub 5 osób. To sedan, który jest mniej więcej takiej samej długości co Tesla Model S. W porównaniu do Tesli Taycan jest niższy o 5 centymetrów. Podobieństwa obu modeli nie da się nie zauważyć, choć charakter każdego auta jest inny. Tesla to praktyczny pojazd dalekiego zasięgu, który przy okazji jest bardzo szybki. Porsche Taycan zostało natomiast już od początku zaprojektowane z nastawieniem na niesamowite osiągi.

porsche taycan turbo s - tył

Główne założenia w Porsche Taycan widać nawet wtedy, gdy auto nie jedzie. Z profilu przypomina Porsche 911, a mimo to pasażerowie mają dość miejsca nad głowami, by komfortowo podróżować. Taycan Turbo S ma w standardzie sportowe fotele regulowane w 18 kierunkach. Są zamontowane na tyle nisko, że można poczuć się jak w każdym innym sportowym aucie. Porsche znalazło rozwiązanie na bolączkę samochodów elektrycznych, czyli zbyt wysoką pozycję za kierownicą, przypominającą jazdę SUV-em.

Wady: głośne opony, limitowany zasięg, cena

Taycan Turbo S porusza się na oponach Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, które są tak szerokie, jak linia błotnika. Wskazując kierownicą kierunek jazdy, Taycan pojedzie dokładnie tam, gdzie tego chcesz – wszystko ze znaną z innych modeli Porsche precyzją, wyczuciem i wagą. Wyrafinowane tłumienie nierówności i kontrola nadwozia sprawiają, że auto jeździ prawie tak dobrze jak najlepsze sportowe modele Porsche. 

elektryczne porsche

Samochód elektryczny – Porsche robi to inaczej

Jak każde auto elektryczne, Porsche Taycan zapewnia biblioteczną ciszę podczas jazdy. Gdy odpalisz tryb “launch control” rozpoczyna się magia. Wtedy silniki elektryczne zapewniające moc 750 KM z przodu i z tyłu uzyskują przyspieszenie 2,5 sekundy do setki. To przyspieszenie wręcz zgniata twoje narządy wewnętrzne, a gdy twój umysł dogoni już ciało, dwubiegowa przekładnia dosłownie wymierzy ci dodatkowy cios w tył głowy.

porsche taycan turbo s

Porsche Taycan – zasięg na jednym ładowaniu

Zasięg Taycana Turbo S na jednym ładowaniu wynosi około 412 kilometrów. To niedużo w porównaniu do Tesli Model S, gdyż ta może przejechać nawet 547-595 kilometrów. Nie będzie to miało jednak znaczenia dla nabywców Taycana, gdyż kupią go za to, że ma prawdziwą duszę marki Porsche. To samochód, który wiernie przestrzega wartości firmy, jednocześnie zmieniając nasze rozumienie tego, czym może stać się samochód elektryczny.

2 comments

  1. Timothy

    „Zmieniamy sie, ale Porsche nadal pozostaje Porsche” – powiedzial prezes Porsche, Oliver Blume, podczas konferencji, na ktorej pokazano Taycana. To pierwszy calkowicie elektryczny model tej marki. To naturalne, ze klienci sie martwia czy Taycan bedzie wystarczajaco dobry, czy bedzie mial ten sam charakter, co spalinowe Porsche. Dlatego Blume rozpoczal swoja wypowiedz od uspokajania. I zapewniania, ze wszystko bedzie dobrze. Jesli chodzi o przod, wszystko bylo juz raczej jasne. Przecieki i zdjecia zakamuflowanych egzemplarzy pozwalaly sie domyslic, jaki bedzie efekt koncowy. Auto waskie swiatla, spore wloty powietrza i wyglada bardzo sportowo.

  2. Patrick

    O tej premierze slychac od tak dawna, ze szczerze mowiac zdazylem troche znudzic sie Taycanem, zanim w ogole go zobaczylem. Ale i tak jestem bardzo ciekawy, jak jezdzi. Czy wreszcie pojawil sie godny konkurent Tesli? Chcialbym, by tak bylo. Wcale nie dlatego, ze kocham Porsche. Ale zbyt dluga dominacja jednej marki jest po prostu nudna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *